Elmalı Tarte Tatin (Adım adım tarif)


Kışın en güzel meyvelerinden olan elma ile yapılan Tarte Tatin tarifini vermek istiyorum. Daha kolay anlaşılması için adım adım anlattım ve fotoğraflar ile görsellik verdim, umarım beğenirsiniz. Şimdiden kolay gelsin ve afiyet olsun...

Malzemeler:

200 gr un, 125 gr pudra şekeri, 1 tutam tuz, 100 gr soğuk tereyağı , 1 yumurta, 750 gr ekşi elma, 1-2 yemek kaşığı limon suyu



Adım 1:


Hamur için:  200 gr un,  3 çorba kaşığı pudra şekeri, tuz, tereyağı (küçük parçalar halinde ), yumurta ve 2 yk soğuk ( buz gibi) suyu , el mikseri ile karıştırın.  Daha sonra hızlı bir şekilde elinizle yoğurun. Bir top gibi şekil verin folyoya sarın ve  yaklaşık 30 dakika dinlendirin.

 Adım 2:


Bu arada, elmaları soyun  ve tohumları çıkarın ve dilimler halinde kesin, elma sonra kahverengi dönmesini önlemek için limon suyu serpin.

Adım 3:


125 gr pudra şekeri ve 5 yemek kaşığı suyu fırına dayanıklı kaba alın ve altın rengini alana kadar karamelize edin . 

Adım 4:



Karamelize şekere tereyağını ilave edin.

5. Adım:

 

Elma dilimlerini karamele daire şeklinde dizin 3-4 dakika kısık ateşte pişirin . Daha sonra  fırını ( 200 ° C ) ayarlayın.

Adım 6:


Hamuru biraz un (25-26 cm çapında) ile açın ve merdanenin üzerine rulo şeklinde sarın.

Adım 7:


Elmaların üzerine rulo hamuru serin ve 30-35 dakika sıcak fırında pişirin.

Adım 8:


Tarte Tatini  5-8 dakika kalıpta soğutun için karamelin donması için. Daha sonra ters çevirip Tarte Tatini kalıptan çözün ve servis yapın.

Afiyet olsun...







Yorum Gönder