Kahvaltılık Ekmekcikler

Son zamanlarda takı işine çok daldım, yemek tariflerimi hep bir yana atıyorum sonra yayınlarım diye, ama biraz da yemek tarifi yayınlamak gerek. Bu sabah haftasonu yapmayı sevdiğim kahvaltılık ekmekciklerin tarifini vermek istedim. Hamurunu ve mayalanmasını ekmek makinasında yapıyorum. Tabii elde yoğuracak olanlar mayalanma süresini uzatabilir veya hamuru bir gece öncesinden hazırlayabilirler.


İnanın cumartesi veya pazar sabah kahvaltısında sıcacık ekmekler enfes oluyor... :)))






Malzemeler 6 adet içindir:


250 gr un
125 ml lılk süt (yada su)
5 gr maya
1 yk kaşığı bal ( yada toz şeker)
5 gr tuz


Hazırlanışı:


Ben bütün malzemeleri sıvılar ilk koyarak makinamın pişirme tavasına koyuyorum ve hamur programını çalıştırıp, mayalanma işlemi bittikten sonra tekrar elle yoğurup orta boy bezeler yapıp önceden ısıtılmış  220 derecede fırında 15-20 dk üstleri kızarana kadar pişiriyorum.


Eski usulde yani elde yoğuracak olanlar;  un, tuz, maya, süt ve balla yumuşak bir hamur hazırlayıp üzerini streç folyo ile kaplayıp bir gece yada en az 5-6 saat mayalandırın. Mayalanan hamurdan orta büyüklükte bezeler yapin. 20-30 dakika tepsidede mayalandırın ve 220 derecede 15-20 dakika pişirin.

Yorum Gönder