BALLI TAVUK KANADI

Tavuk kanat, oldum olasıya çok severim, mangalda, fırında, ızgarada..., ballısını bundan yaklaşık 10 yıl önce

Mona Titti Boutique Restaurant 

da yemiştim ve tadı damağımda kalmıştı. Zaten bal cenneti marmaris de yaşıyorum o günden bu yana evde yapar oldum. Ev halkı da onayladı ve enfes oluyor... Benim küçük paşa ise bayılıyor.



Küçük bir püf nokta: bal olarak Çam balı kullanılmasını tavsiye ederim daha lezzetli oluyor !!!



Malzemeler:

1 kg tavuk kanadı
1 yk sıvı yağ
4 yk bal (çam balı)
4 yk soya yağı
tuz, karabiber, kekik, isteğe göre pul biber

Hazırlanışı:

Kanatları yıkayıp suyunu süzün, derin bir kaseye, başka bir kasede baharatları, soya sosunu, yağı ve balı karıştırın ve kanatların üzerine dökün. Yaklaşık 1 saat dinlendirin. Daha sonra ( önceden ısıtılmış) fırında 220 derecede yaklaşık 30-35 dk nar gibi kızarana kadar pişirin.

Afiyet olsun...


Yorum Gönder